Huisvesting Stichting SCN

Technisch & Creatief Jeugdcentrum Stichting SCN is opgericht in februari 2008 met als doel kinderen en jongeren een avontuurlijke en sociale plek te bieden waar ze zich volledig kunnen ontwikkelen op creatief, technisch, persoonlijk en sociaal vlak.

De situatie

Op dit moment is SCN gevestigd op Travertijnstraat 6 in Groningen. Ondanks dat dit gelegen is in de wijk Vinkhuizen, richt SCN zich op kinderen en jongeren uit de gehele stad en provincie.

Travertijnstraat 6 is de vierde locatie, waar we ons sinds 2013 optimaal thuisvoelen. Ondanks de plannen de komende jaren op deze locatie te blijven, bevinden we ons nu helaas eerder dan verwacht in een situatie waarin we op zoek moeten naar nieuwe huisvesting.

Het pand aan de Travertijnstraat wordt verkocht, waardoor voor ons de mogelijkheid tot huren van de locatie op termijn vervalt.

Voorgaande keren hadden we respectievelijk één middag, anderhalve maand en anderhalve week om een nieuwe plek te vinden. Deze keer hebben we gelukkig meer tijd: het is de bedoeling om rond de zomer 2019 te verkassen naar een nieuw onderkomen.

In dit proces hebben we goede hulp van de partij waarvan we jaren hebben kunnen huren: het Alfa-college heeft haar warme steun uitgesproken en zal samen met ons optrekken in deze uitdagende zoektocht.

Wat houdt dit in voor SCN?

Tot aan de verhuizing (welke we ruim op tijd zullen aankondigen) blijven we met minstens zoveel enthousiasme en energie de plek bieden aan de kinderen en jongeren van Groningen als altijd. We blijven ook actief bezig met veranderingen die we al in gang hadden gezet wat betreft de locatie (een verfje hier, een klusje daar) - alleen de plannen voor het maken van een mooie tuin met oprit hebben we laten varen.

Mijn huidige rol (Roeland Kok, coördinator) zal het komende jaar uitgebreid worden met de zoektocht naar nieuwe huisvesting en het vinden van nieuwe/extra financiering om deze huisvesting te kunnen betalen. Ik heb een dag in de week extra vrijgemaakt voor zowel de zoektocht, financiering als de bijbehorende netwerkontmoetingen.

Hoe kunt u helpen?

We zoeken naar een nieuwe permanente locatie in de stad, voor langere tijd (minimaal vijf tot tien jaar) onder een regulier huurcontract. We zoeken minimaal duizend vierkante meter. Daarbij zoeken we voor langere tijd financiering in de vorm van sponsor- en gebruikscontracten en persoonlijke/bedrijfsdonoren.

Mocht u in staat zijn ons een stuk op weg te helpen, kunt u contact met mij opnemen via rhkok@stichting-scn.nl

Bent u niet op dergelijke manieren in staat bij te dragen aan de toekomst van SCN, dan is er nog een belangrijke mogelijkheid tot bijdragen: wijs vrienden, familie, e.d. op Stichting SCN en het werk dat de stichting al meer dan tien jaar doet. Hoe meer mensen van SCN weten, hoe beter.

Geen paniek?

Nee hoor, we raken niet zo snel van slag. We hebben goed vertrouwen in ons eigen kunnen en de kracht van ons waardevolle netwerk. We gaan hoe dan ook voor een mooie nieuwe plek en hebben er alle vertrouwen in dat we iets moois gaan vinden. Met steun van iedereen.

We proberen u zoveel mogelijk op de hoogte te houden via social media, deze blog en de nieuwsbrief.

Tot snel!

Roeland Kok